2009. április 3., péntek

Az igazán hatékony beszéd

"A komunikációs folyamatot nem lehet lerövidíteni. Ezért a tanításnak mindig az első lépésnek kell lennie." (Dr Frank Luntz)



Vajon ezt alkalmazzuk-e mindannyian, amikor egy új jelöltünkkel, vagy termék eladásával kezdünk foglalkozni.


És vajon mennyire hatékonyan tesszük mindezt, ma az online értékesítés, és az újszerű online kapcsolatok korában, amikor már az e-mail is háttérbe szorul a blogolás és a közösségi portálok, valamint az érdeklődésünket kielégítő klubok használata során?


A kérdés valójában abban áll, hogyan kapcsoljuk a munkánk során a tanítási összetevőket, hogyan oldjuk meg segítségükkel a problémát, az egyén gondozását, tehát mind az értékesítés, a népszerűsítés, és a jelölt gondozás folyamán.


Vajon be nem áll a szánk, amikor felvesszük a kapcsolatot valakivel, s alig várjuk, hogy magunkhoz ragadjuk, s aztán jó rámenősen szervezkedjünk?


Tehát Te is csak eladsz, eladsz, és eladsz?


Vagy inkább olyan megközelítést, és kifejezésmódot használsz, hogy hallgatóságodnak legyen ideje eszmélni, saját maga jöjjön rá dolgokra, mintegy "AHA"-élményként, sőt talán kutasson is a Te általad generált újsütetű érdeklődésének megfelelően, hogy aztán azt mondhassa Neked:


"Nahát, én nem is gondoltam volna, hogy erről van szó!" Így végül nemcsak logikailag, de lelkileg is felkészül, s képes lesz meggyőzni saját magát, jelenlegi helyzete megváltoztatásának szükségességéről.


Winston Churchillnek tulajdonítják a mondást, miszerint:


"Imádok tanulni, de útálom, ha valamit a számba rágnak."


Ismerős, ugye sokaknak?


Mindenesetre tény az, hogy az emberek mintegy 75%-a van ezzel éppen így, a szájbarágós módszer nekik sem jön be...de nagyon szeretnek tanulni!


"Sajnos úgy tűnik, hogy az annyira beszélni szeretők tömegének, akiknek szinte be nem áll a szájuk, igen meghatározó befolysuk van a kommunikáció témájában kiadásra kerülő szakirodalomra." (Michael Oliver)


Éppen azért van ez így, mert az ő személyiségtipusaik a leginkább tolakodók, nyers és rámenős, valamint bizonygató a hanghordozásuk, a stílusuk. Magasabbra emelik a hangjukat, és gyakrabban is hallatják azt.


Viszont érdekli-e őket, ha a hallgatóság ama bizonyos 75%-a nem figyel oda? Ááá, dehogy! Egyáltalán nem, mert jólérzik magukat a maradék 25% között lavírozva.


Bevallom, magam is megtapasztaltam a következőket:


Mit is jelent mindez a mi számunkra, és a többiek azámára?


Amennyiben magad is a 25%-ot alkotók közé tartozol, akkor jól teszed, ha kicsit visszafogottabb, lágyabb hanghordozással beszélsz az emberekhez, és engeded a véleményüket hallatni, kérdéseiket feltenni. Így magadhoz vonzhatod a másik 75%-ot.




Ha viszont a 75% népes táborát gyarapítod, akkor képes leszel az emberek nagyobb csoportjával szót érteni, és jobbak lesznek az esélyeid valami jobbra, újra.


Ennek érdekében ügyfélbarát marketing módszerek titkait kutasd, tanulmányozd!


És oszd meg az érdeklődőkkel!


Ez olyan módszer, mellyel az érdeklődők szinte saját maguknak adják el a teáltalad kínált terméket, lehetőséget, amelyre szükségük van.


Ezáltal képességeid csiszolását folytatva hatékonyabb lehetsz a tanítási és tanulási folyamatok során az embereknek nyújtott segítségedben. Ők pedig mind hatékonyabban tanítják, s így befolyásolják önmagukat a megváltozásuk érdekében.


Amiről itt szó van tehát, hogy a szavak megfelelő sorba állításával, kellemes hanghordozással való kiejtésükkel szinte varázslatos hatást fejtünk ki a partnereinkre.


Az ügyfélbarátnak nevezett marketingről az érdeklődőknek a továbbiakban bővebben foglalok össze Netes területeket, hiszen ez a XXI.század kereskedelmi bázisa, s ezt Magyarországon -úgy vélem,- a következő néhány évben fedezi majd fel a nagyközönség, míg a nyugati államokban talán valódi fellendülést is hozhat akár már a 2009-es esztendő is az előrejelzések szerint.


...de erről majd később...




A bejegyzés témájának alapul Kajárik Béla néhány korábbi írását is alapul vettem.




Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése